zaterdag 8 december 2012

Code Oranje!!!


Het sneeuwt... We mogen van het KNMI de deur niet onnodig uit... De radio zendt de hele dag noodberichten..er ligt al 3 centimeter, en een uur later wel 4 centimeter... Mensen kunnen beter thuis werken...
De NS stuurt mailtjes..de dienstregeling wordt aangepast.. En het kan vannacht wel 17 graden vriezen...
Het sneeuwt inderdaad en ik blijf lekker binnen..genieten van al die voortploeterende mensen, uitgelaten kinderen die op het schouwburg grasveldje sneeuwmannen maken. Het is prachtig buiten. Martin zet z,n pet op en wandelt naar zijn werkplaatsje, ik volg nauwlettend alle alarmfases en beluister de adviezen.
Er is ook tijd om te lezen..een boek uit de bib over een Zweedse Samen geschiedenis, over de discriminatie van de Lappen, hoe de geschiedenis van je voorouders jouw identiteit kan bepalen.( het land van de Samen, van Annica Wennstrōm uitgeverij de Geus)had ik eigenlijk in het Zweeds moeten lezen...
En nu ik toch de hele dag binnen zit ook verder met het Zweedse boek van Karl Uve Knausgård : Min kamp. Ik ben in deel 2 bezig, deel 3 ligt klaar in Råda, voor in februari.
Ik vergeet de sneeuwberichten... Maar zie, als Martin thuiskomt dat er toch een aardig pak ligt. Mooi buiten.
En ..... Echt waar....vannacht heeft het hier 2 graden gevroren... Maar in Stockholm viel meer..., de foto komt van het Zweedse verkeersbureau..





















Location:Eindhoven